Saturday, January 29, 2011

tinggi-tinggi gunung kinabalu.... tinggi lg syg sm kamu...

"tahniah fatirah, kami doakan moga dipermudahkan segala urusan disana...slmt menjadi pendidik yg berjaya" -k.nurul sk.hamzah1-

diantara ucapan sms yg diterima setelah aku ditawarkan untuk mengikuti kursus kpli j-qaf. sape tak gembira? tp jauh la.... nun seberang laut malaysia, sabah bah. tp demi menjadi seorang pendidik aku sanggup.
ma et dpt j-qaf kat tawau, sabah! yo ko jauh nyoh...pahtu gano? baik kafa.... kputusan kafa kluar doh ko? mintak ngan k.pah biar dpt sek kat umoh jah...sk mata air ko.. hehe ma,ma,ma, tp aku tau sebenarnya ma tak nak pisah lg ngan aku..byg la dr ting 1 hingga skrg aku tak lkt kat rumah. ma selalu tinggal sorg. ish....ish..sedih jugak bila teringat..

seminggu sudah aku menjalani aktiviti dlm minggu pengurusan pelajar kpli ni. byk pengalaman yang aku dapat. hari pertama slps mendaftar dan urusan penginapan kami telah dihidang dengan taklimat ringkas bersama ibubapa penjaga yg hadir. ldk pertama bermula pd sbelah mlm.dan diikuti ldk 2,3 dan 4 pd keesokkan harinya..kami seronok sgt wlupun adik2 kat sini garang2 blaka..(dlm program ni je) namun refleksi akhirnya adalah untuk memupuk jati diri seorang guru..diajar tuk menari, menyanyi, menyumbangkan idea, dan ada semangat kepimpinan, dan bekerja dlm kumpulan..

saya bangga menjadi guru..

visi aku, yg ingin maju dlm bidang ilmu perguruan. dan manakala misi ingin melahirkan anak bangsa yg berkualiti dlm aspek rohani dan jasmani.

3 lagu yg kami kena hafal sabah tanah airku, guru malaysia,institut pendidikan guru...caiir dah pun hafal...

last aktiviti tuk mlm kebudayaan, di minta tuk buat satu teater muzikal, berserta pantun, puisi, dan poem. aku telah ambil bhgn dlm teater muzikal....hehe menari, tarian sumazau....ewah..
"tinggi-tinggi gunung kinabalu....


ini antara gambar yg sempat diambil




heheheheheh....................
masih igt dengan gaya bg kata2 ini, terima kasih, thank you, sie sie, nandra', shukran, arigato haip...terima kasih, kami sayang fasi...............( kata2 yng kami kena sebut berserta gaya setiap kali slps mkn.

ok la itu je ceritanya....cerita posting plak menyusul slps ini...insyallah

No comments:

Post a Comment